torsdag, juni 04, 2009

Thousand Island dressing med tonfisksallad

Rubriken kanske blev lite omvänd men...
eftersom det är sommar enligt almenackan så trotsade vi ösregnet och åt en enkel sallad! Receptet på den får man hitta på själv...idag hamnar dressingen i fokus. En klassiskt "Tusen öars dressing" är alltid rätt...använd den till fisk, skaldjur och som alrounddressing på buffér.

Ingredienser till dressingen:
4msk Äkta majonnäs
2dl Turkisk yoghurt
½dl Chilisås
3msk Whiskey av enklare sort
½dl Bostongurka
2msk Schalottenlök, finhackad
1msk Fill, finhackad
5st Tabascodroppar
1msk Citronsaft
Salt & vitpeppar från kvarn

Såhär kan man göra:
1. Rör ihop alla ingrdienser till en slät sås, enklare kan det inte bli, smaka av med salt & peppar samt Tabasco efter tycke och smak.
2. Låt såsen stå svalt och mogna ca 30min eller längre...
3. Servera med en sallad

2 kommentarer:

  1. Vem är du som skriver, vi som läser vill veta mer om denna anonyma person bakom alla underbara rätter och bilder som du skriver om.
    Antar att du vill komma ut i världen med dina recept men för det måste du ge dig tillkänna och ej dölja dig bakom dessa maträtter som jag snart har provat alla utav.

    Ser fram emot att få veta mera snarast!!!
    Vill du ej vara offentlig så accepterar jag det med och skriv gärna en kommentar på detta då.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Kul att du gillar recepten!
    Efter lite påtryckningar från håll och kanter så gav jag mig tillslut ut på nätet med lite recept.
    När man lagar mat håller man som mest till i köket och jag tror jag stannar där ett tag till innan jag kanske berättar lite mer...:)
    Tills dess hoppas jag du hittar fler recept som du vill prova...men det är alltid skoj att få lite kommentarer...har du något du vill få ett recept på så får du höra av dig...
    Ät & må gott i solen!
    Hälsningar
    //Manfred

    SvaraRadera