torsdag, juni 25, 2009

Sturups Räkmacka!

SAS flight kl:19.20 från Malmö Sturup var tydligen inte ett av alla dessa SAS flyg som lovar att dom håller tiden! Med en ny avgångstid kl: 21.05 kostade det mig 89.00:- för en räkmacka. Om någon på SAS läser detta får ni gärna skicka tillbaka pengarna...Vill bara skriva av mig en sak...resénärer vill gärna veta orsaken till förseningen, i alla kurser i kundkommuikation får man lära sig att löpande uppdatera sina kunder med information om var, när, hur, varför, vad händer, vad kan ni göra nu...jag tror att Malmö Sturup behöver sätta sig på en kurs omgående!
Jag tror faktiskt att jag såg att Luftfartsverket hade några publika kurser!?!

Det är en konst att göra en räkmacka, jag brukar ofta äta denna skapelse just på resande fot...
För det första, snälla:
1. Använd inte ett mjukt upptinat bröd som suger in all vätska och blir alldeles fuktigt!
2. Lägg inte på ett 40g lager med smaklöst margarin!
3. Slunga salladen så den inte blir för blöt.
4. Använd en majonnäs som smakar majonnäs och inte fett! Och vill du nå den högre skolan så servera majonnäsen, gärna smaksatt i en liten skål bredvid.
5. Fördela gärna ut ägget över en större del av brödet så det blir en jämn fördelning!
6. Använd räkor av god kvalité eller lägg ner hela projektet.
7. Drag inte plastfilm över hela skapelsen så den trycks ner...investera i ett hållbart lock!
8. Åk på studiebesök till Gothia Hotels and Tower...de serverar en räkmacka i världsklass.

Nåja, skall man se något possitivt på det hela så blev jag mätt iallafall...och nu återstår det bara en timme till avgång...:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar