måndag, april 27, 2009

Frukost ombord på X2000, BRA jobbat SJ!


Sitter just nu i skrivande stund på ett X2000 tåg på väg ner till Malmö och reflekterar lite över utvecklingen på maten på SJ:s tåg...mycket imponerande måste jag tillskriva servicen i 1:a klass med plusbiljett för mat. Skall man resa en längre sträcka inom Sverige så får jag stämma in i reklamspårket "Enklare än flyget, Snabbare än tåget...." eller hur den nu gick! Själv väljer jag att skriva om den till "Trevligare än flyget, godare än plastmackan!" Man kan fråga sig varför SJ kan hålla denna servicenivå i förhållande till flygets biljettpris...och varför tänker ingen på SAS att man kan få lägga till 98kr för att få samma goda frukost, och då vill jag påpeka att jag provat flygets frukostpåse och box! Det är väl bättre att särskilja del-priserna på biljetterna så att valfriheten finns...Kan man inte få flyga med economybiljett med betala för businessfrukost?Men nog om filosoferande prissättningar...frukosten bestod av ost, salami, leverpaste, kokt ägg med kaviar, varmt mjukt och hårt bröd, apelsinjuice och synnerligen välsmakande te från Ceylon...Någon på SJ måste ha en synnerligen god tekultur! Till detta yoghurt med körsbär och som avslutning lite grapefrukt och färsk annanas.
Även om man betalde för kalaset så är det absolut prisvärt och med bra service.
En av de få gånger jag på senaste tid jag tyckt att någon överträffat servicen....
Tack för det...bara vi nu kommer fram i tid...men det är en helt annan historia...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar