fredag, september 03, 2010

Mjölnarens bulle på Vetekatten

Är du morgonpigg eller tidig inför ett möte i Stockholm city måste jag rekommendera denna bulle. Den är helt enkelt för god att inte omnämnas! Imorse klev jag in på anrika Vete Katten i Stockholm och tyckte jag gjorde ett fynd. 37 spänn för nybakad bulle med len vaniljkräm och ett en kopp té bryggt i tékanna. Kan det bli bättre. - Jo dessutom grattis morgontidning att läsa. Noterade en intressant artikel om mat som handlade om att gamlingarna på ett ålderdomshem som inte längre fick ta med sig hembakat till eftermiddagskaffet, för det var ju följaktligen inte innehållsdeklarerat. Tråkiga transfettskakor var det som gällde i fortsättningen. Man kan undra vart världen är på väg! Den dag jag blir gammal lär jag stå och baka surdegsbaguetter mest hela dagen...får se om de kan stoppa mig då!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar