måndag, oktober 18, 2010

Följetången - den optimala räkmackan

När jag är ute och reser är jag ständigt på jakt efter den optimala räkmackan! Och jag måste erkänna att jag kom ganska närma fullt pott ikväll! Brukar inte hänga ut namn men jag tänker göra det nu: Scandic Alvik, (av alla ställen), grattis det var värt att betala 139kr för denna räkmacka kl 21.00 i måndags kväll.
Och jag ska berätta varför:
1. Räkorna var salta, fasta, stora och riktigt goda!
2. De låg på ett romansalladsblad som är lite tjockare i bladen, detta spärrar ev. fukt från räkorna att tränga ner i brödet = brödet är torrt.
3. Två dippsåser och dessutom i separata skålar så man kan ta så mycket man vill.
4. Ägget låg bredvid.
5. Grönakerna i from av gurkan var grovt skivade, det medför att de inte böter ner och håller sig fräscha längre.
6. Limeklyfta istället för citron, om det tvistar de lärda men jag tycker limen känns modernare...

Så när man måste jobba borta och inte får stå hemma i sitt eget kök om kvällarna så får jag gratulera de som fixade till denna macka - bra jobbat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar